Skip links

Πως να κάνεις μια OnLine ανάλυση ανταγωνισμού και γιατί

Η ανάλυση του ανταγωνισμού είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι στην ανάπτυξη κάθε επιχείρησης. Πρόκειται για μια διαρκή διεργασία που εκτείνεται σε παραπάνω από ένα τομέα της στρατηγικής σου.

Ανεξάρτητα από το είδος της επιχείρησής σου, μπορείς να ξεχωρίσεις πέντε βασικά σημεία στην ανάλυση του κάθε ανταγωνιστή:

ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ;

Από τα σημαντικότερα σημεία στην ανάλυση ανταγωνισμού, online και offline, είναι η σύγκριση τιμών. Έλεγξε τα προϊόντα/υπηρεσίες του ανταγωνιστή σου ως προς την τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί. Είναι φθηνότερος ή ακριβότερος και πού; Προσπάθησε να καταλάβεις το γιατί. Η τιμή είναι ένας σημαντικός παράγοντας για τον καταναλωτή όταν βλέπει τα προϊόντα το ένα δίπλα στο άλλο.
Προσοχή: αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να ρίξεις τις τιμές απλά και μόνο για να είσαι φθηνότερος από τον ανταγωνισμό. Κάτι τέτοιο θα επηρέαζε το περιθώριο κέρδους σου και θα οδηγούσε μακροπρόθεσμα σε ζημία της επιχείρησης. Παρόλα αυτά, αν υπάρχει διαφορά πρέπει να το γνωρίζεις, ώστε να προσαρμοστείς ανάλογα.

Στην έρευνα σου θα σε βοηθήσουν φυσικά και τα site σύγκρισης τιμών, αλλά και η φυσική πλοήγηση και έρευνα. Τα πράγματα είναι πιο σύνθετα όταν το προϊόν σου είναι παροχή υπηρεσιών. Ακόμα και έτσι όμως, πρέπει να γνωρίζεις το εύρος των τιμών και παροχών του ανταγωνισμού σου.

ΤΙ ΜΕΡΙΔΙΟ ΑΓΟΡΑΣ ΕΧΕΙ;

Σίγουρα σε μια ανάλυση ανταγωνισμού πρέπει να προσδιορίσεις το μερίδιο της αγοράς που κατέχει ο ανταγωνιστής σου. Για να γίνει αυτό πρέπει πρώτα να ξέρεις τις συνολικές πωλήσεις της αγοράς και μετέπειτα να κάνεις μια προσέγγιση για τις πωλήσεις του ανταγωνιστή.

Το συνολικό μέγεθος της αγοράς μπορείς να το βρεις σχετικά εύκολα, καθώς πολλά δεδομένα είναι διαθέσιμα από ρυθμιστικούς φορείς, εμπορικά επιμελητήρια κ.ά. Αντίθετα, είναι αρκετά δύσκολο να προσδιορίσεις το μερίδιο του ανταγωνιστή σου, ιδίως αν δεν είσαι επαγγελματίας και χρειάζεται να συλλέξεις πολλά δεδομένα και μεταβλητές.

Στο digital marketing, πολλές φορές χρησιμοποιούμε και τα δεδομένα που μας δίνει η Google και αφορούν στις αναζητήσεις των search terms που μας ενδιαφέρουν, για να καταλάβουμε το μέγεθος της ενεργούς ζήτησης.

ΤΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ MARKETING ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ;

Στην ανάλυση ανταγωνισμού εντάσσεται και η ανάλυση της στρατηγικής marketing. Η στρατηγική που ακολουθεί ο ανταγωνιστής σου μπορεί να σου φανερώσει κάτι πραγματικά ενδιαφέρον για τη δική σου. Εξέτασε πόσο δυνατή είναι η παρουσία του στα κανάλια απόκτησης.

  • Χρησιμοποίησε το Facebook Ad Library για να παρακολουθείς τις ενεργές διαφημιστικές του ενέργειες σε Facebook & Instagram.
  • Χρησιμοποίησε εργαλεία ανάλυσης όπως το SimilarWeb για να καταλάβεις αλλαγές στο traffic και στα κανάλια απόκτησης.
  • Ακολούθησε τα social media και γράψου στο mailing list του για να λαμβάνεις ενημερώσεις για καμπάνιες που πραγματοποιεί.

Κράτα σημειώσεις για το πού δίνει ο ανταγωνιστής σου μεγαλύτερη σημασία και βάρος. Με την ανάλυση ανταγωνισμού marketing ίσως ανακαλύψεις ένα νέο κανάλι πωλήσεων που μέχρι τώρα αγνοούσες, ή δεν έδινες την σημασία που έπρεπε, και τελικά να κρύβει μια ευκαιρία για την επιχείρηση σου.

ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΤΟΥ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ;

Γιατί κάποιος πελάτης σου μπορεί να αγόραζε από τον ανταγωνιστή σου; Είναι οι τιμές του; Είναι η αξιοπιστία και το brand που έχει δημιουργήσει; Πρέπει να καταφέρεις να συλλέξεις όλα αυτά που κάνουν τον ανταγωνιστή σου καλύτερο από εσένα ή τους άλλους. Φυσικά, απώτερος σκοπός είναι να καταλάβεις τι μπορείς να βελτιώσεις εσύ στην επιχείρηση σου ώστε στο τέλος της ημέρας να ξεχωρίσεις έναντι του ανταγωνισμού.

ΤΙ ΚΑΝΕΙ Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΣΤΟ WEBSITE/ESHOP ΤΟΥ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ;

Εξέτασε το σύνολο της εμπειρίας ενός πελάτη του ανταγωνιστή σου, από το homepage έως την ολοκλήρωση αγοράς. Δώσε σημασία στον τρόπο παρουσίασης των προϊόντων, σε τίτλους, περιγραφές και κείμενα.

Site Audit σε Ανταγωνιστή
Χρησιμοποίησε εργαλεία υπολογισμού ταχύτητας όπως το Pagespeed insights της Google για να ελέγξεις την ταχύτητα φόρτωσης του site και online εργαλεία για SEO Audit για να αξιολογήσεις την δομή του site, όσον αφορά το SEO.

Τέλος, αξίζει να να κάνεις έναν τεχνικό έλεγχο ως προς τις τεχνολογίες και τα πρόσθετα που χρησιμοποιεί στο site του ο ανταγωνιστής σου. Κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει εύκολα με το δωρεάν εργαλείο Builtwith, όπου θα σου δώσει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που δεν μπορείς εύκολα να δεις με μια απλή πλοήγηση.

ΠΩΣ ΓΡΑΦΕΙΣ ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

Όλα τα παραπάνω και πολλά ακόμη που εσύ θεωρείς σημαντικά για τους ανταγωνιστές σου, θα πρέπει κάπου να τα συγκεντρώσεις. Ο πιο απλός τρόπος είναι κάποιο φύλλο Excel ή κάποιος πίνακας, τον οποίο θα συμπληρώνεις με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ανά ανταγωνιστή.

Φρόντισε να επικαιροποιείς τα δεδομένα της ανάλυσης σου σε τακτά χρονικά διαστήματα και να ξεχωρίζεις αυτά που θεωρείς σημεία προσοχής για την βελτίωση της δικιάς σου επιχείρησης.

Πηγή: papaki.gr

Leave a comment