Είμαστε πλέον στην ψηφιακή εποχή. Για να είμαστε πιο ακριβείς είμαστε πλέον στη διαδικτυακή εποχή. Όλοι είμαστε πλέον συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο, σε πραγματικό χρόνο, μέσω μιας κινητής συσκευής smartphone, tablet ή laptop. Η νέα αυτή πραγματικότητα αλλάζει τις συνήθειες μας. Πολλές δραστηριότητες, αποφάσεις αλλά και αγορές που κάνουμε, σχετίζονται με την online αναζήτηση πληροφοριών και αυτό συμβαίνει κατεξοχήν και όταν θέλουμε να κανονίσουμε τις διακοπές μας.

Αν είστε τουριστική επιχείρηση, δε μπορείτε να μείνετε πίσω από το διαδικτυακό μέλλον. Το internet marketing είναι ο τομέας στον οποίο πρέπει να επενδύσετε αν θέλετε να είστε ανταγωνιστικοί και καινοτόμοι. Οι απαραίτητες ενέργειες που πρέπει να κάνετε είναι οι εξής:

  1. Γίνετε ορατοί στη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης, τη Google. Καταχωρηθείτε στον κατάλογο Google my Business παρέχοντας τις βασικές πληροφορίες για την επιχείρηση σας, φωτογραφίες, ωράριο και προσθέστε πληροφορίες και στους χάρτες Google Maps. Αυτό είναι το ελάχιστο βήμα για κάθε τουριστική επιχείρηση.
  2. Δημιουργήστε μια ελκυστική ιστοσελίδα. Αυτή θα είναι και το επίσημο online brand σας. Η ιστοσελίδα στη διαδικτυακή εποχή είναι ότι ήταν πριν κάποια χρόνια η πινακίδα της επιχείρησης μας. Στοιχείο για να μας βρεί κάποιος πελάτης αλλά και στοιχείο της ιδιαίτερης ταυτότητας της επιχείρησης μας. Ο σχεδιασμός μιας ελκυστικής ιστοσελίδας μας φέρνει πελάτες ενώ μια πρόχειρα σχεδιασμένη ιστοσελίδα μας αφαιρεί επαγγελματισμό, πελάτες και αξιοπιστία. Η ιστοσελίδα σας πρέπει να είναι λειτουργική σε κάθε τύπου συσκευή σχεδιασμένη δηλαδή σύμφωνα με τις αρχές του Responsive Web Design, να είναι ασφαλής σε έναν καλό server, να παρέχει τις κατάλληλες πληροφορίες για την επιχείρηση σας, να ακολουθεί τις νέες τάσεις στον χώρο του Web Design , να έχει σχεδιαστεί με βάση τις αρχές του SEO ώστε να βγαίνει ψηλά στην κατάταξη των μηχανών αναζήτησης και να είναι το κέντρο στο όποιο θα στηρίζετε όλη η στρατηγική σας στο digital marketing.
  3. Δεν υπάρχει digital marketing χωρίς social media marketing. Δημιουργείστε ενεργητικούς λογαριασμούς στα social media, τουλάχιστον facebook και instagram στους οποίους θα ανεβάζετε ελκυστικό και επαγγελματικών προδιαγραφών υλικό. Μια ελκυστική φωτογραφία από τη θέα του ξενοδοχείου σας, μια σπεσιαλιτε του εστιατορίου σας, τα τυρκουάζ νερά ενός απομονωμένου κολπίσκου στη διάρκεια μιας κρουαζιέρας με το ιστιοπλοϊκό σας, προσελκύει περισσότερους πελάτες από μια καταχώρηση σε μια εφημερίδα. Αν θέλετε να μετατρέψετε αυτή τη φωτογραφία σε πληρωμένη διαφήμιση τα αποτελέσματα θα είναι ακόμα καλύτερα. Εμπιστευτείτε τη διαχείριση των social media σε επαγγελματίες. Είναι μια επένδυση στο μέλλον καθώς όσους οι φίλοι και τα likes που θα αποκτήσετε είναι είτε μελλοντικοί πελάτες σας είτε μελλοντικοί διαφημιστές σας στο δίκτυο γνωριμιών που έχει ο καθένας. Τέλος, ενεργητικοί λογαριασμοί social media σημαίνει αναβαθμισμένο SEO (search engine optimization) για την ιστοσελίδα σας, σημαίνει ακόμα καλύτερη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.
  4. Οργανώστε με επαγγελματικό τρόπο ένα ελκυστικό e-mail marketing μέσα από τις σχετικές πλατφόρμες που έχουν τη δυνατότητα να παραπέμπουν στην ιστοσελίδα σας, αναβαθμίζοντας την έτσι ακόμα περισσότερο στις μηχανές αναζήτησης. Στοχευμένα e-mail με προσφορές για παράδειγμα είτε low season είτε για κρατήσεις τελευταίας στιγμής σε δωμάτιο ή τραπέζι που έχει μείνει ελεύθερο είναι πιο αποτελεσματική μορφή marketing σε σχέση με μια διαφήμιση στις μηχανές αναζήτησης. Είτε περιοδικές ενημερώσεις για νέες υπηρεσίες σας, για events που οργανώνετε, για οποιαδήποτε πληροφορία μπορεί να φανεί ελκυστική στους πελάτες σας.
  5. Καταχωρηθείτε στους μεγάλους καταλόγους που σχετίζονται με τουρισμό (booking, airbnb, e-table, tripadvisor). Σύμφωνα με την WEB In Tourism το αρνητικό με αυτούς τους καταλόγους είναι ότι είτε κάνουν πιο ακριβές τις υπηρεσίες σας, είτε παρακρατούν ως προμήθεια μέρος των κερδών σας. Άρα με την προσωπική σας στρατηγική digital marketing (κρατήσεις μέσω της δικής σας ιστοσελίδας ) μειώστε όσο μπορείτε την εξάρτησή σας από αυτές τις πλατφόρμες και εξοικονομήστε χρήματα. Από την άλλη τα reviews των επισκεπτών είναι πλέον απαραίτητα για την αξιοπιστία μιας τουριστικής επιχείρησης και καλό είναι να είναι εμφανή στην ιστοσελίδα σας.

 

Είναι προφανές ότι τα παραπάνω είναι κάποια ελάχιστα βήματα για τη διαδικτυακή σας παρουσία. Με το διαδίκτυο μπορείτε να προσελκύσετε δυνητικά χιλιάδες πελάτες, ανάλογα τους στόχους που έχετε και τον προϋπολογισμό που διαθέτετε για το internet marketing επιχείρησης σας.

Η Global Minds είναι στη διάθεσή σας για να οικοδομήσουμε μαζί τη κατάλληλη για εσάς στρατηγική.


Δωρεάν Μελέτη και Προσφορά

Συμπληρώστε τα στοιχεία σας και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας για να προτείνουμε λύσεις προσαρμοσμένες στις δικές σας ανάγκες.


Επικοινωνήστε μαζί μου


Όσοι και όσες επισκέπτεστε την ιστοσελίδα μας, ίσως έχετε παρατηρήσει στην γραμμή διεύθυνσης το πράσινο λουκετάκι και την ένδειξη Ασφαλής Σύνδεση.

Η Google εδώ και αρκετό καιρό έχει επισημάνει ότι είναι καλό μια ιστοσελίδα να περιέχει SSL πιστοποιητικό. Πέρυσι, άρχισε να επισημαίνει σαν not secure ιστοσελίδες οι οποίες περιείχαν φόρμες επικοινωνίας, φόρμες εγγραφής σε newsletter και συναλλαγές μέσω πιστωτικών καρτών.

Η Google πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα και με ανακοίνωσή της, λίγες μέρες πριν, δηλώνει ότι από τον Ιούλιο του 2018 (με αφορμή την αναμενόμενη έκδοση Chrome 68) θα χαρακτηρίζονται ως not secure ιστοσελίδες όλες οι ιστοσελίδες που δεν περιέχουν SSL πιστοποιητικό (δηλαδή όλες οι ιστοσελίδες που είναι http και όχι https) και η Google όπως είναι γνωστό είναι πολύ αυστηρή στις επισημάνσεις της.

Στην ίδια ανακοίνωση, τονίζει ότι οι developers θα πρέπει να μετατρέψουν τις ιστοσελίδες σε https και να κάνουν το web ασφαλέστερο για όλους.

Παρόμοια προειδοποίηση υπάρχει ούτως ή άλλως στον Firefox

αλλά και στον Opera

Αν η ιστοσελίδα σας είναι http και όχι https θα πρέπει άμεσα να αποκτήσετε ένα SSL Πιστοποιητικό.

  • Η Google με τον πιο σαφή και κατηγορηματικό τρόπο, ειδικά από τον Ιούλιο του 2018 και μετά, “θα δείχνει κίτρινη κάρτα” σε ιστοσελίδες χωρίς SSL Πιστοποιητικό. Ξεχάστε το SEO, ξεχάστε την καλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης αν η ιστοσελίδα σας παραμείνει http.
  • Αξιοπιστία ή αλλιώς loyalty. Το https είναι πλέον must και αυτό πρέπει να το σεβαστείτε. Όσο περνάει ο καιρός μια ιστοσελίδα http θα ολοένα και πιο πολύ αναξιόπιστη.
  • Οι ασφαλείς συναλλαγές μέσω πιστωτικών καρτών απαιτούν την ύπαρξη SSL Πιστοποιητικού.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, σας συνιστούμε άμεσα, να αναβαθμίσετε την ιστοσελίδα σας από http σε https.

Εμείς, στην GlobalMinds, αναλαμβάνουμε την εγκατάσταση SSL Πιστοποιητικού στην ιστοσελίδα σας.

Επικοινωνήστε μαζί μας στο info@globalminds.gr ώστε να σας στείλουμε περισσότερες πληροφορίες.


Θετικά τα νέα από τις μελέτες όσον αφορά το Ηλεκτρονικό Εμπόριο στην Ευρώπη και όχι μόνο. Όσον αφορά την Ελλάδα το 2017 παρουσιάστηκε κατακόρυφη αύξηση των πωλήσεων που αγγίζει το 20% σε σχέση με το 2016. Συγκεκριμένα ο τζίρος στη χώρα έφτασε τα 5 δις Ευρώ από 4δις Ευρώ αντίστοιχα για το 2016. Αλματώδη αύξηση σημείωσε και το ποσοστό των Ελλήνων που πραγματοποιούν αγορές μέσω του Διαδικτύου την τελευταία πενταετία, γεγονός που ωθεί ολοένα και περισσότερες παραδοσιακές  επιχειρήσεις να προχωρούν στην ίδρυση ηλεκτρονικών καταστημάτων αγγίζοντας πλέον τα 7000 E-shop σε όλη την επικράτεια.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, το ποσοστό των Ελλήνων, επί του συνόλου των χρηστών Internet, που ψωνίζει από το Διαδίκτυο ανήλθε το 2017 σε 45% έναντι 36% το 2012. Το ποσοστό και επί του συνόλου του πληθυσμού κάθε άλλο παρά μικρό δεν είναι μιας και το 70% των Ελλήνων χρησιμοποιεί το Internet. Το υψηλότερο ποσοστό πραγματοποίησης ηλεκτρονικών αγορών συναντάται στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου το 86% των χρηστών Internet πραγματοποίησε αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα εντός του 2017. Ακολουθεί η Σουηδία με 84%, η Δανία, η Γερμανία, το Λουξεμβούργο και η Ολλανδία με 82%. Οπως χαρακτηριστικά επισημαίνει και η Eurostat, το ηλεκτρονικό εμπόριο αποσπά μεγαλύτερα μερίδια στον ευρωπαϊκό Βορρά σε σύγκριση με τον ευρωπαϊκό Νότο.

Οι αγορές που κάνουν οι καταναλωτές από ηλεκτρονικά καταστήματα είναι κατά βάση μέσης αξίας και λίγοι είναι αυτοί που επιλέγουν να δώσουν πάνω από 1.000 ευρώ. Ειδικότερα προκύπτει ότι το μεγαλύτερο ποσοστό, 40%, κάνει αγορές από 100 έως 500 ευρώ. Το 21% κάνει αγορές από 50 έως 100 ευρώ, ενώ, από την άλλη, αγορές άνω των 1.000 ευρώ πραγματοποίησε το 9%.

Στον γενικό πληθυσμό και πάντα σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, το 35% πραγματοποίησε αγορές από το Διαδίκτυο 1-2 φορές τους προηγούμενους 12 μήνες, ενώ 35% είναι επίσης το ποσοστό όσων έκαναν αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα από 3 έως 5 φορές μέσα στον χρόνο. Έξι έως δέκα φορές έκανε αγορές το 16%, ενώ πάνω από δέκα φορές το 14%. Σε ότι αφορά το προφίλ των καταναλωτών, είναι κυρίως 25 – 44 ετών, υψηλού εκπαιδευτικού επιπέδου και μισθωτοί ή αυτοαπασχολούμενοι.

Από τα παραπάνω στοιχεία προκύπτει το συμπέρασμα, ότι στην Ελλάδα όχι μόνο «τα πάμε καλά» αλλά ότι έχουμε τεράστια περιθώρια ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ στον συγκεκριμένο τομέα μέχρι να πιάσουμε το μέσο Ευρωπαϊκό Όρο.

Στη Global Minds αναλαμβάνουμε το σχεδιασμό και την ανάπτυξη του Ηλεκτρονικού σας Καταστήματος δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση τόσο στη δημιουργία του κατάλληλου περιεχομένου πληροφορίας μιας Εταιρείας σας, καθώς και στη δομή και την εμφάνισή του, έτσι ώστε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα να είναι εύκολα προσβάσιμο, σύγχρονο και ελκυστικό για τον χρήστη.


Ο κόσμος της τεχνολογίας αναπτύσσεται ραγδαία και οι συνήθειες των καταναλωτών μεταβάλλονται επίσης με μεγάλη ταχύτητα.

Η προβολή των προϊόντων και των υπηρεσιών πρέπει να ακολουθεί τις νέες τάσεις και τις εξελίξεις στον χώρο του Web Marketing.

Παρακάτω σας παρουσιάζουμε μερικές τάσεις που προβλέπεται πως θα κυριαρχήσουν στον χώρο του Web Marketing και του διαδικτύου για το 2018.

1. Εξατομικευμένη Απεύθυνση

Ξεχάστε την μία καμπάνια Google Adwords για όλους και για όλα. Ξεχάστε την μία διαφήμιση στο Facebook που θα απευθύνεται σε όλους και θα προωθεί όλα τα προϊόντα/υπηρεσίες μιας επιχείρησης.

Personalised marketing σημαίνει πολλές και μικρές καμπάνιες οι οποίες θα αφορούν λίγα ή ένα προϊόν ή μια υπηρεσία της επιχείρησης και που θα απευθύνονται όχι σε όλους τους εν δυνάμει πελάτες αλλά σε συγκεκριμένα target group – ομάδες πελατών.

Ήδη το Facebook μέσω του Facebook Pixel και των Custom Audiences δείχνει προς αυτή την κατεύθυνση.

Επισκεφτήκατε σε eshop το Α προϊόν; Θα δείτε διαφήμιση στο Facebook για το Α προϊόν.

Επισκεφτήκατε σε eshop το Β προϊόν; Θα δείτε διαφήμιση στο Facebook για το Β προϊόν.

Η Google με την βοήθεια του Google Analytics επίσης δείχνει προς την κατεύθυνση του Personalised Marketing.

2. Custom Audiences και διαφημίσεις στο Facebook

Ξεχάστε την διαφήμιση όπως την ξέρατε. Ξεχάστε το “boost a post”, ξεχάστε το “ξέρω κι εγώ να φτιάχνω διαφημίσεις στο Facebook, δεν είναι τίποτα, απλά πατάς το κουμπί boost post”.

Διαφήμιση χωρίς χρήση του Facebook Pixel και των Custom Audiences είναι αυτό που λένε “πεταμένα λεφτά”.

Τι είναι όλα αυτά;

Facebook Pixel είναι ένα ειδικό μικρό κομμάτι κώδικα το οποίο εγκαθίσταται στην ιστοσελίδα σας και το οποίο “λοκάρει” κάθε χρήστη του διαδικτύου ο οποίος μπαίνει στην ιστοσελίδα σας έχοντας σε ένα άλλο tab του browser ανοιχτό τον λογαριασμό του στο Facebook.

Αυτό σημαίνει ότι αν για παράδειγμα επισκεφτούν την ιστοσελίδα σας μέσα σε ένα μήνα 1.000 άτομα, αν από αυτούς τους 1000, οι 700 έχουν ταυτόχρονα ανοιχτό το Facebook, τότε το Facebook Pixel που σας εγκατέστησε ένας developer στην ιστοσελίδα σας, λοκάρει αυτούς τους 700, με αποτέλεσμα μετά να μπορείτε να απευθύνετε διαφήμιση σε αυτούς τους 700 χρήστες του διαδικτύου. Facebook Pixel είναι ο απόλυτος ορισμός του remarketing.

Επισκέφτηκε κάποιος την ιστοσελίδα σας; Θα σας βρει μπροστά του.

Με το Facebook Pixel υπάρχει η δυνατότητα “λοκαρίσματος” συγκεκριμένων κοινών που επισκέφτηκαν συγκεκριμένα sections της ιστοσελίδας σας ή του e-shop σας.

Custom Audiences είναι ένας καταπληκτικός τρόπος που παρέχει πλέον το Facebook για δημιουργία κοινών απεύθυνσης στα οποία απευθύνονται οι διαφημίσεις σας. Μπορείτε να δημιουργήσετε ένα custom audience ανεβάζοντας μια λίστα με e-mail, μπορείτε επίσης να δημιουργήσετε ένα custom audience χρησιμοποιώντας το Facebook Pixel.

Για παράδειγμα, φτιάξτε μια διαφήμιση στο Facebook που να απευθύνετε σε όσους επισκέφτηκαν την ιστοσελίδα σας το τελευταίο εξάμηνο.

Ή φτιάξτε μια διαφήμιση που να απευθύνεται σε όσους πάτησαν το κουμπί επικοινωνία ή το portfolio ή το κουμπί about us της ιστοσελίδα σας ή του e-shop σας.

Τα custom audiences αποτελούν πραγματική επανάσταση στον τομέα του Facebook Marketing.

3. Live Chat

Το live chat αποτελεί ήδη ένα καταπληκτικό εργαλείο marketing. O πελάτης μπορεί να ρωτήσει οτιδήποτε γύρω από προϊόντα ή υπηρεσίες και εσείς να του απαντήσετε πραγματοποιώντας μια ζωντανή συνομιλία. Εφόσον διαθέτετε eshop ή ιστοσελίδα που μπορείτε μάλιστα να την διαχειρίζεστε και εκτός ωρών γραφείου / ωραρίου εργασίας, εκμεταλλευτείτε τα πλεονεκτήματα του live chat δίνοντας πνοή στην επιχείρησή σας περισσότερες ώρες μέσα στην ημέρα.

Οι πελάτες πάντα εκτιμούν την “ζωντανή” συνομιλία.

4. Instagram & Youtube

Οι “ιντερνετικές” συνήθειες αλλάζουν και προσαρμόζονται στις νέες τεχνολογικές συνθήκες. Και αν η πλοήγηση στο διαδίκτυο γίνεται πλέον περισσότερο από συσκευές κινητής τηλεφωνίας και οι ταχύτητες πρόσβασης στο διαδίκτυο γίνονται ολοένα και καλύτερες, αυτό σημαίνει ότι κάποια μέσα κοινωνικής δικτύωσης ανεβαίνουν.

Δεν είναι τυχαίο ότι το Instagram και το Youtube αναμένεται να κυριαρχήσουν στον τομέα του Social Media Marketing μέσα στο 2018.

Την ίδια στιγμή το Instagram γίνεται το Νο1 κανάλι προβολής και παροχής διαφημίσεων για το 2018.

Για την ακρίβεια, Web Marketing χωρίς διαφήμιση σε Instagram και Youtube, πολύ απλά δεν είναι Web Marketing.

5. Online Βιντεομαθήματα & Webinars

Όπως εξηγήσαμε και πιο πάνω, η τεχνολογία εξελίσσεται, οι συσκευές αλλάζουν, το internet γίνεται ολοένα και πιο γρήγορο, τα βίντεο κερδίζουν χώρο κατά συνέπεια χώρο κερδίζει η παροχή (μαγνητοσκοπημένων) βιντεομαθημάτων και παροχής οδηγιών πάσης φύσεως αλλά και τα live online webinars.

Η έλλειψη χρόνου από τον καταναλωτή αλλά και πολλές φορές η εύρεση μιας επιχείρησης που εξυπηρετεί τον καταναλωτή η οποία όμως βρίσκεται μακριά από αυτόν, ευννοούν την παρακολούθηση online βιντεομαθημάτων αλλά και online webinars.

Αν πουλάτε προϊόντα, αφιερώστε λίγο χρόνο ώστε να βιντεοσκοπήσετε σύντομα βίντεο παρουσίασης των προϊόντων σας. Όσες επιχειρήσεις το κάνουν, σίγουρα δεν το έχουν μετανιώσει.

Αν παρέχετε υπηρεσίες, σκεφτείτε την ιδέα παροχής online webinars για αυτές τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Συμβουλές που θα παρέχονται online επί πληρωμή, είτε μέσω skype, είτε μέσω κάποιας άλλης εφαρμογής.

Τα online courses ανεβαίνουν, ρωτήστε και τους ειδικούς του Macademy Courses, της πρώτης και μεγαλύτερης διαδικτυακής πλατφόρμας παροχής online βιντεομαθημάτων.

6. Live Events

Τα Live Events θα αποτελέσουν για το 2018 ένα από τα πιο επιτυχημένα κανάλια marketing κάτι το οποίο εξηγεί για ποιο λόγο τα χρησιμοποιούν πάνω τις μισές επιχειρήσεις που έχουν παρουσία στα Social Media σχεδιάζοντας μάλιστα να τις αυξήσουν μέσα στην χρονιά.

Δεν είναι τυχαίο ότι και το Facebook και το Instagram αλλά και το Youtube παρέχουν αυτή την δυνατότητα και μάλιστα βελτιώνονται διαρκώς βασιζόμενοι στις εμπειρίες των ίδιων των χρηστών.

Τα Live Events τραβάνε την προσοχή των χρηστών του διαδικτύου και αποτελούν ένα καταπληκτικό εργαλείο για ένα ξεχωριστό Web Marketing

7. Voice Optimised Content

Η τεχνολογία αναγνώρισης φωνής αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς. Εκτός από τα smartphones και τα tablets, ειδικές συσκευές φωνητικής επικοινωνίας είναι διαθέσιμες, όπως για παράδειγμα η Amazon Echo και η Google Home.

Η φωνητική αναζήτηση κερδίζει έδαφος και μέχρι το 2020 αναμένεται ότι το 50% των αναζητήσεων στο διαδίκτυο θα γίνεται με φωνητικό τρόπο και όχι με την κλασσική αναζήτηση πληκτρολογώντας κάποιους όρους/λέξεις κλειδιά.

Οι φωνητικές αναζητήσεις τείνουν να χρησιμοποιούν πιο μακροσκελείς όρους. Συνηθίζουμε να μιλάμε περισσότερο απ’ ότι να γράφουμε.

Οπότε είναι λογικό να αναζητήσουμε κάτι πληκτρολογώντας “παπούτσια Camper κέντρο Αθήνας”, ωστόσο αν την ίδια αναζήτηση την κάνουμε φωνητικά, μάλλον θα πούμε “βρες μου κατάστημα με παπούτσια Camper στο κέντρο της Αθήνας”.

Είναι επομένως πολύ πιθανό να χρειάζεται βελτιστοποίηση στο SEO της ιστοσελίδας σας αλλά και αλλαγή στον τρόπο που γράφετε περιεχόμενο (content) στα Social Media.

Συμπέρασμα

Το 2018 θα είναι πραγματικά μια ξεχωριστή χρονιά για το Web Marketing. Πολλά, δεν θα θυμίζουν τίποτα, σε σχέση με αυτά που είχαμε μάθει μέχρι τώρα.

Η ολοένα και μεγαλύτερη χρήση του διαδικτύου και των Social Media για την προβολή προϊόντων και υπηρεσιών έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του ανταγωνισμό στον χώρο του Web Marketing. Δεν αρκεί πια το “κάνω μια διαφήμιση στο Facebook ή στο Google Adwords”. Το ξεχωριστό Web Marketing, αυτό που θα σας κάνει να ξεχωρίσετε από τους υπόλοιπους είναι αυτό που θα είναι και αποτελεσματικό. Και για να είναι αποτελεσματικό, πρέπει να είναι πρωτότυπο και με το βλέμμα στο μέλλον.

Εμείς στην GlobalMinds μπορούμε να σας βοηθήσουμε να πετύχετε ακριβώς αυτό: Ένα ξεχωριστό και ταυτόχρονα αποτελεσματικό Web Marketing αντάξιο των προσδοκιών σας για το 2018.

—–
Το άρθρο γράφτηκε από την εταιρία Web Progress

Έρευνες έχουν αποδείξει πως καθημερινά ένας επαγγελματίας δέχεται ένα βομβαρδισμό email στο inbox του. Τα περισσότερα από αυτά τα email καταλήγουν στον κάδο διαγραφής. Υπάρχουν όμως και εκείνα τα emails που  απαιτούν την προσοχή σου. Άλλες φορές άμεσα και άλλες φορές έμμεσα. Έτσι, πχ κάποια αυτό αυτά τα email:

  • (Ή) χρειάζονται απάντηση το δυνατόν συντομότερο (ας τα ονομάσουμε «SOS»)

  • (Ή) περιμένεις απάντηση (ας τα ονομάσουμε «Περιμένω απάντηση»

  • (Ή) περιέχουν εργασίες που πρέπει να θυμηθείς να εκτελέσεις κάποια άλλη στιγμή (ας τα ονομάσουμε «Λίστα to do»)

  • (Ή) έχουν ενδιαφέρον περιεχόμενο, αλλά δεν έχεις τον χρόνο να τα διαβάσεις την συγκεκριμένη στιγμή (Ας τα ονομάσουμε «To read»).

Ακολουθώντας βήμα προς βήμα τον παρακάτω Οδηγό, θα είσαι σε θέση να οργανώσεις το Gmail σου με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην σου ξεφεύγει τίποτε! Έτσι, όχι μόνο μπορείς να πετύχεις καλύτερη οργάνωση της δουλειάς σου, αλλά να καταφέρεις να εξοικονομήσεις και πολύ πολύτιμο χρόνο για σένα. Η όλη διαδικασία δεν διαρκεί πάνω από 10-15’. Απλά ακολούθησε προσεκτικά τις οδηγίες:

Βήμα 1                                                                                        

  • Πήγαινε στα Settings του Gmail σου (πατώντας στο γρανάζι που βρίσκεται επάνω δεξιά στην οθόνη σου και κλικάροντας Settings)

  • Πάτα Labs (θα τα βρεις στο οριζόντιο μενού, που βρίσκεται στην κορυφή της σελίδας Settings)

  • Στην ίδια σελίδα (Labs), πάτα «Enable» & ενεργοποίησε τα Multiple Inboxes

  • Στην ίδια σελίδα (Labs), πάτα «Enable» & ενεργοποίησε το «Right Side Chat»

  • Πήγαινε στο τέλος της ίδιας σελίδας (Labs) & αποθήκευσε τις αλλαγές, πατώντας «Save Changes»

Βήμα 2                                                                                         

  •  Αποθηκεύοντας τις αλλαγές που έκανες στο βήμα 1, ήδη το Gmail (λογικά) σε έχει ήδη επιστρέψει στην αρχική σελίδα του inbox σου.

  • Ξαναπήγαινε στα Settings του Gmail σου (πατώντας στο γρανάζι που βρίσκεται επάνω δεξιά στην οθόνη σου και κλικάροντας Settings)

  • Στην ίδια σελίδα (Settings) σκρόλαρε προς τα κάτω και βρες στο κάθετο μενού, το υπομενού Stars.

  •  Επέλεξε το preset των 4ων αστεριών (4 stars). Μετακινώντας το ποντίκι σου, επέλεξε τα σύμβολα που σε βολεύουν.

  • Αποθήκευσε τις αλλαγές (σκρολάροντας προς τα κάτω και πατώντας «save changes»)

Βήμα 3                                                                                         

  • Αποθηκεύοντας τις αλλαγές του βήματος 2, ήδη το Gmail (λογικά) σε έχει επιστρέψει στην αρχική σελίδα του inbox σου.

  • Πήγαινε πάλι στα Settings του Gmail σου (πατώντας στο γρανάζι που βρίσκεται επάνω δεξιά στην οθόνη σου και κλικάροντας Settings)

  • Πάτα Multiple inboxes (θα τα βρεις στο οριζόντιο μενού, που βρίσκεται στην κορυφή της σελίδας Settings.

  • Στην ίδια σελίδα (Multiple inboxes), σκρόλαρε προς τα κάτω και ενεργοποίησε το «Right side of the inbox».

  • Στην ίδια σελίδα (Multiple inboxes) δώσε ονόματα σε κάθε σύμβολο ξεχωριστά, ακριβώς όπως στην παρακάτω εικόνα.

  • Στην ίδια σελίδα (Multiple inboxes) πάτα “Save Changes”.

Tip: Αν θέλεις να προσθέσεις περισσότερα από 4 σύμβολα, εδώ θα βρεις την λίστα με τους κωδικούς όλων των συμβόλων του Gmail σου. Το μόνο που μένει να κάνεις, είναι να ονοματίσεις τα σύμβολα με βάση τις ανάγκες σου.

  • has:red-star

  • has:orange-star

  • has:green-star

  • has:blue-star

  • has:purple-star

  • has:red-bang

  • has:orange-guillemet

  • has:yellow-bang

  • has:green-check

  • has:blue-info

  • has:purple-question

Βήμα 4                                                                                

Ολοκληρώνοντας το βήμα 3, λογικά, ήδη η νέα λειτουργία στο Gmail inbox σου έχει οργανωθεί. Το μόνο που έχεις να κάνεις πλέον, είναι κάθε φορά που θέλεις να κατηγοριοποιήσεις ένα εισερχόμενο (ή εξερχόμενο) email, απλά να πατάς στο διάφανο αστεράκι (που συνοδεύει κάθε email στο inbox σου) επανειλημμένα, μέχρι να εμφανιστεί το σύμβολο που επέλεξες (πχ. κίτρινο θαυμαστικό για τα SOS εισερχόμενα ή μπλε για πράγματα θέλεις να θυμηθείς να διαβάσεις).

Έτσι ουσιαστικά θα έχεις μια διάταξη στο inbox σου, όπου αριστερά στην οθόνη σου, βλέπεις όλα τα email σου και δεξιά, μια κατηγοριοποίηση όπως αυτή της παρακάτω εικόνας.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Aν έχεις ολοκληρώσει όλες τις παραπάνω διαδικασίες και δεν έχει ενεργοποιηθεί ακόμη η νέα λειτουργία του Gmail σου, αυτό σημαίνει πως έχεις παρέμβει στο παρελθόν στις by default λειτουργίες του Gmail σου και έχεις ορίσει φίλτρα, που τώρα δεν σου επιτρέπουν την νέα λειτουργική οργάνωση. Αν θέλεις να απενεργοποιήσεις αυτά τα φίλτρα:

  • Πήγαινε στa Settings

  • Γύρνα την λειτουργία σε default

Aκύρωσε λειτουργίες των tabs και των φίλτρων που όριζαν στο παρελθόν οποιαδήποτε προτεραιότητα (βλ. παρακάτω εικόνα)

businessmentor.gr

Είναι περισσότερο πιθανό οι χρήστες να κάνουν κλικ σε διαφημιστικά banner και να προβούν στην αγορά του προϊόντος που προωθείται από Δευτέρα έως Παρασκευή, με τα μεγαλύτερα ποσοστά μετατροπής να καταγράφονται την Τρίτη και την Τετάρτη. Τα αποτελέσματα προέρχονται από μία  συγκεντρωτική ανάλυση των εκστρατειών που διεξήγαγε η RTB House, η διεθνής τεχνολογική εταιρεία που παρέχει λύσεις retargeting χρησιμοποιώντας τεχνολογία αιχμής, σε περισσότερες από 40 αγορές. Το αποκορύφωμα των πωλήσεων παρατηρήθηκε μεταξύ 2 – 4 μ.μ. και 8 – 11 μ.μ.

Το shopping δεν αποτελεί πλέον συνήθεια του Σαββατοκύριακου, καθώς οι πελάτες περιηγούνται σε ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου περισσότερο τις καθημερινές και λιγότερο τα σαββατοκύριακα. Σύμφωνα με τα συνολικά στοιχεία από διάφορες αγορές σε Ευρώπη, Λατινική Αμερική, Ασία και  Ειρηνικό, Μέση Ανατολή και Αφρική, ο αριθμός των κλικ και τα ποσοστά μετατροπής αυξήθηκαν ιδιαιτέρως την Τρίτη, όπου σημειώθηκαν κατά 37% περισσότερα κλικ και 43% αύξηση στα ποσοστά μετατροπής. Τα αποτελέσματα αυτά επισκιάζουν την χειρότερη ημέρα ηλεκτρονικού εμπορίου για αγορές, το Σάββατο, όπου οι αποφάσεις για αγορές (με βάση τα κλικ) μειώνονται σημαντικά σε μόλις 11% των συνολικών εβδομαδιαίων αποτελεσμάτων

Έρευνα της RTB House για τις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων ανέδειξε τις ίδιες τάσεις. Οι χρήστες στην Ελλάδα πραγματοποιούν κλικ σε διαφημίσεις και ολοκληρώνουν μία αγορά περισσότερο την Τρίτη, με 30% μεγαλύτερα ποσοστά μετατροπής και 31% μεγαλύτερο αριθμό σε κλικ από ότι το Σάββατο (την ημέρα με τη λιγότερη κίνηση για αγορές). Η μεγαλύτερη δραστηριότητα παρατηρήθηκε μεταξύ 9 και 11 μ.μ. (24% των συνολικών μετατροπών).

Ο Αλέξανδρος Ρήγας, CEO της Impruvo, Αποκλειστικός Αντιπρόσωπος της RTB House στην Ελλάδα, εξηγεί τους λόγους για τους οποίους οι καθημερινές υπερισχύουν για την πραγματοποίηση μιας αγοράς και πως η κατανόηση  αυτών των συμπεριφορών αποτελεί το κλειδί για την επιτυχία του ηλεκτρονικού εμπορίου. «Πριν από μία δεκαετία οι υπολογιστές και το διαδίκτυο δεν αποτελούσαν το κύριο κανάλι αγορών και οι άνθρωποι περνούσαν κυρίως τον χρόνο τους στον υπολογιστή για εμπορικούς σκοπούς. Σήμερα, ο κορεσμός της σύνδεσης στο διαδίκτυο, των smartphones και των tablets τις εργάσιμες ημέρες δίνει τη δυνατότητα στους αγοραστές να ολοκληρώσουν μια αγορά οποιαδήποτε στιγμή και από οποιοδήποτε μέρος.»

Έχοντας στη διάθεση τους όλο και περισσότερα στοιχεία σχετικά με την αγοραστική συμπεριφορά και τις τάσεις των αγορών που αλλάζουν με την εξέλιξη της τεχνολογίας, οι marketers πρέπει να γνωρίζουν όσο το δυνατόν περισσότερα για το κοινό-στόχο τους από κάθε άλλη φορά. Με καλύτερα δεδομένα, όσο πιο γρήγορα αντιδράσουν στις αγοραστικές τάσεις και παρέχουν πιο ακριβή, εξατομικευμένα μηνύματα κατά τους χρόνους αιχμής στους χρήστες, τόσο το καλύτερο.

«Σε αυτό το σημείο αναλαμβάνει δράση η τεχνητή νοημοσύνη» σημειώνει ο Αλέξανδρος Ρήγας. «Οι αλγόριθμοι Self-learning που χρησιμοποιούνται στο εξατομικευμένο retargeting (ενισχυμένοι με τεχνολογίες deep learning) μιμούνται τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι νευρώνες στον εγκέφαλό μας. Με καταγεγραμμένα δεδομένα μπορούν να αναλύσουν τις αγορές 24/7 και να αντιδράσουν σε κάθε μικρή αλλαγή. Καθιστούν δυνατή την εξατομίκευση των διαφημιστικών δραστηριοτήτων μέσα σε λίγες ημέρες, ώρες ή και λεπτά για να εκμεταλλευτούν τις υψηλότερες πιθανότητες  αγορών με τρόπο που δεν ήταν δυνατός στο παρελθόν.»

Η μελέτη βασίζεται σε δεδομένα που συλλέχθηκαν από περισσότερες από 1.000 εκστρατείες που διεξήχθησαν με βάση το μοντέλο της RTB House, μια διαδικτυακή τεχνολογία διαφήμισης που επιτρέπει την αγορά και την πώληση μοναδικών προβολών διαφήμισης σε πραγματικό χρόνο. Τα δεδομένα προέρχονταν από εξατομικευμένα εργαλεία retargeting που αναπτύχθηκαν από την RTB House.

 

 

epixeiro.gr


Το Πανεπιστήμιο του Δελχί (DU), ένα από τα υψηλού κύρους πανεπιστήμια της Ινδίας, σκέφτεται να συμπεριλάβει τη «συγγραφή αναρτήσεων στο Facebook» στο μάθημα αγγλικής λογοτεχνίας, όπως δήλωσαν σήμερα πανεπιστημιακοί.

Η πρόταση αυτή κατατέθηκε από επιτροπή του τμήματος Αγγλικής Γλώσσας ως ένα μάθημα βελτίωσης της γλωσσικής ικανότητας.

«Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι πλέον μέρος της ζωής μας. Άρα, θεωρήθηκε απαραίτητο να εκπαιδευθούν οι φοιτητές σε αυτό το νέο είδος προκειμένου να μπορούν να μεταφέρουν τις σκέψεις τους με σαφήνεια», δήλωσε μέλος του τμήματος Αγγλικής Γλώσσας.

Το τμήμα έχει αποστείλει την πρόταση, μαζί με διάφορες συστάσεις, σε όλα τα συνεργαζόμενα κολέγια που διδάσκουν μαθήματα λογοτεχνίας σε προπτυχιακούς φοιτητές, ζητώντας την γνώμη τους. Σύμφωνα με τα μέλη της διοίκησης του πανεπιστημίου, η τελική απόφαση για την ένταξη της «συγγραφής αναρτήσεων στο Facebook» θα ληφθεί αφού ολοκληρωθεί η ανταλλαγή απόψεων με τα κολέγια.

 

 

techit.gr


Είναι η μόδα της εποχής. Είναι παιχνίδι, είναι εύκολο, δεν θέλει ιδιαίτερες δεξιότητες και έχει γίνει η νέα μανία μικρών και μεγάλων παγκοσμίως. Είναι το Fidget Spinner!

Όσοι έχουν παιδιά, πιθανότατα το ξέρουν ήδη, καθώς στα σχολεία (και της Ελλάδας) γνωρίζει… μεγάλες πιένες. Όσοι δεν έχουν, σίγουρα θα το μάθουν λίαν συντόμως. Αλλά τι είναι αυτό το παιχνίδι και πώς έχει καταφέρει να «τρελάνει» μικρούς και μεγάλους;
Πρόκειται για ένα σχετικά απλό παιχνίδι. Το Fidget Spinner αποτελείται από δύο κομμάτια και θυμίζει έλικα ελικοπτέρου. Έχει -συνήθως- τρεις ακτίνες και μία βάση στην οποία αυτές στηρίζονται. Το μόνο που έχει να κάνει το παιδί είναι το τοποθετήσει σε ένα από τα δάχτυλά του (συνήθως στον αντίχειρα) και να χτυπήσει τις ακτίνες ώστε αυτές να αρχίσουν να περιστρέφονται.

Και αν αυτό σάς φαίνεται απλό, υπάρχουν και πιο… θεαματικά κόλπα.
Παγκοσμίως κυκλοφορούν αρκετές εκδόσεις του Fidget Spinner: σε ποικιλία χρωμάτων και σχεδίων, ακόμα και με… φωτάκια που κάνουν πιο εντυπωσιακό αυτό το παιχνίδι.

Στην Ελλάδα, η εξάπλωση της «μανίας» είναι ραγδαία τους δύο τελευταίους μήνες. Πλέον, Fidget Spinners μπορείτε να βρείτε παντού (ακόμα και σε περίπτερα) και σε όλες τις τιμές -συνήθως κάτω από 8 ευρώ.
Τα παιδιά μπορούν να ανταγωνίζονται μεταξύ τους για το ποιο μπορεί να κάνει τα πιο πολλά κόλπα ή για το ποιο Spinner περιστρέφεται περισσότερη ώρα. Επίσης, μπορούν να την πετούν στον αέρα και να την πιάνουν κ.λπ.

Όπως αναφέρουν δημοσιεύματα του ξένου Τύπου, το Fidget Spinner σχεδιάστηκε για να βοηθήσει όσους έχουν αυξημένο άγχος, προβλήματα συγκέντρωσης και ελλειμματικής προσοχής, ακόμα και αυτισμού. Μάλιστα, αρκετοί χρήστες σχολίασαν ότι το συγκεκριμένο παιχνίδι τούς βοήθησε να καταπολεμήσουν κακές συνήθειες, όπως το να τρώνε τα νύχια τους.

Ωστόσο, στο εξωτερικό έχουν αναφερθεί και αρκετοί τραυματισμοί παιδιών από το εν λόγω παιχνίδι, με αποτέλεσμα κάποια σχολεία να έχουν απαγορεύσει στους μαθητές να παίζουν στα διαλείμματά τους, θεωρώντας ότι τα Fidget Spinners είναι επικίνδυνα και αποσπούν την προσοχή.

Ενδεικτικά, μια μητέρα από την Αυστραλία δήλωσε ότι ο 11χρονος γιος της λίγο έλειψε να χάσει το μάτι του παίζοντας με ένα Fidget Spinner: «Ήταν πολύ τυχερός που δεν έχασε την όρασή του από το ένα μάτι, ωστόσο έχει τραυματιστεί σοβαρά».

Όπως και να ‘χει, αυτή η νέα μόδα ήρθε για να μείνει (τουλάχιστον μέχρι να βρεθεί κάτι άλλο, πιο… ελκυστικό).

Πηγή: iefimerida.gr


Οι κυβερνοεπιθέσεις, οι τελευταίες εξελίξεις με το διαδικτυακό τρομακτικό «παιχνίδι» της μπλε φάλαινας θέτουν επιτακτικά το αίτημα για ασφάλεια. Η ασφαλής πλοήγηση στο Internet απαιτεί την καλλιέργεια σχετικής κουλτούρας με προγράμματα ενημέρωσης και εκπαίδευσης όχι μόνο των παιδιών που είναι η πλέον ευάλωτη ομάδα αλλά επίσης γονέων και εκπαιδευτικών.

Όπως τόνισε στο ραδιόφωνο του Αθηναϊκού Πρακτορείο Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 fm» ο επικεφαλής της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, Γιώργος Παπαπροδρόμου, «το διαδίκτυο είναι μία παγκόσμια γειτονιά. Σε αυτή τη γειτονιά ζούμε. Την κουλτούρα ασφάλειας στο ιντερνετικό περιβάλλον πρέπει να την αποκτήσουμε και από τα σχολεία μας. Για αυτό και υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας*, στις 11 Μαΐου, μεταξύ των Υπουργείων Προστασίας του Πολίτη και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με σκοπό την κοινή δράση ενημέρωσης παιδιών εκπαιδευτικών, γονέων και για την ασφαλή πλοήγηση.

Θεμελιώδους σημασίας για την προστασία από τα ηλεκτρονικά εγκλήματα είναι η πρόληψη, όπως επισήμανε ο κ. Παπαπροδρόμου. «Η καταστολή είναι ομολογία αποτυχίας της πρόληψης. Πρόληψη σημαίνει ενημέρωση», σχολίασε. «Η καταστολή είναι μέρος του θέματος, τρέχουμε πίσω από γεγονότα που μας αιφνιδιάζουν, είναι αμείλικτα. Αυτό σημαίνει ότι σε προγενέστερο στάδιο έχουμε αποτύχει».

Ο επικεφαλής της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος υπογράμμισε με έμφαση τη σπουδαιότητα επικοινωνίας και διαλόγου με τα παιδιά προκειμένου να έχουμε σαφή εικόνα για τη σχέση τους με το διαδίκτυο:

Εμείς οι γονείς πρέπει να επικοινωνούμε με τα παιδιά μας. Να έχουμε ποιοτική σχέση μαζί τους. Να τα πλησιάζουμε να τα συζητούμε.
Πρέπει να αποτελεί αντικείμενο διαλόγου το πότε θα αποκτήσει το παιδί το κινητό που σήμερα είναι ένας υπολογιστής, πώς θα κάνει χρήση, πώς θα σερφάρει. Να έχει γνώσεις να είναι ενημερωμένο.
Η χρήση των νέων τεχνολογιών και του διαδικτύου είναι πολύ σημαντική . Έχει σχέση με τον πολιτισμό την παιδεία και την επικοινωνία, καθορίζει ποιοτικούς δείκτες. Στο περιβάλλον του το παιδί μπορεί να νιώθει άβολα αν δεν έχει κινητό-υπολογιστή.
Αυτό που ισχύει στην καθημερινότητά μας και δεν δίνουμε τα προσωπικά μας στοιχεία στον πρώτο τυχόντα, ισχύει και στο διαδίκτυο. Μην έχουμε την ψευδαίσθηση της ασφάλειας επειδή βρισκόμαστε στο δωμάτιό μας.
Το σπίτι και οι γονείς πρέπει να έχουν δίαυλο επικοινωνίας με το σχολείο, τους δασκάλους, τους καθηγητές, τόνισε ο κ. Παπαπροδρόμου.

Ο επικεφαλής της Διεύθυνσης Δίωξης υπενθύμισε τις εναλλακτικές δυνατότητες επικοινωνίας μέσω της τηλεφωνικής γραμμής 11188 και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.


Η ποιότητα, η τιμή, οι προσφορές και η ελληνική προέλευση των προϊόντων «οδηγεί» τις αγορές των καταναλωτών στο σούπερ μάρκετ. Αυτό φανερώνει, μεταξύ άλλων, η νέα ετήσια έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για την καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων.

Η έρευνα, η οποία διεξήχθη στο Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, εξετάζει μεταξύ άλλων, τα βασικά κριτήρια επιλογής προϊόντων και σούπερ μάρκετ και  τις προσδοκίες των καταναλωτών για την οικονομική τους κατάσταση. Τα κύρια ευρήματα της έρευνας είναι τα εξής:

ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ Όσον αφορά τον αριθμό των σούπερ μάρκετ που χρησιμοποιούν, το 64,7% (από το 46,7% στην έρευνα του 2016) των ερωτηθέντων δήλωσε ότι ψωνίζει σταθερά σε ένα σούπερ μάρκετ και το 35,3% (από το 53,3% πέρυσι) χρησιμοποιούν περισσότερες από μία εναλλακτικές επιλογές. Η μεγάλη αύξηση σε αυτούς που ψωνίζουν σταθερά σε μία αλυσίδα είναι ένα από τα σημαντικά αποτελέσματα της αναστολής λειτουργίας των καταστημάτων του Μαρινόπουλου, η οποία μείωσε τις επιλογές που ήταν διαθέσιμες στον καταναλωτή, καθώς απουσιάζει από την αγορά ένα πρώην μεγάλο όνομα. Η συχνότητα αγορών στις αλυσίδες λιανικού εμπορίου έχει μέση τιμή 6,8 φορές τον μήνα (από 8,5 πέρυσι), σημειώνοντας αξιόλογη πτώση. Μέρος της πτώσης μπορεί να οφείλεται στην απουσία του Μαρινόπουλου και στο γεγονός ότι πολλά καταστήματα του δικτύου του δεν εξυπηρετούσαν επί μακρόν τις περιοχές στις οποίες απευθύνονταν. Το 59% των ερωτηθέντων ψωνίζουν μέχρι 6 φορές τον μήνα. Μετρήθηκε, επίσης, το ύψος της δαπάνης ανά επίσκεψη. Το 70,7% (από 69,9% πέρυσι) των ερωτηθέντων δαπανά έως 50 ευρώ κάθε φορά που ψωνίζει, το 23,1% (από 24,7% πέρυσι) δαπανά από 51 ως 100 ευρώ, και μόνο το 6,2% (5,4% πέρυσι) υπερβαίνει τα 100 ευρώ σε μία τυπική επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ. Η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ εκτιμάται σε 50,4 ευρώ, παραμένοντας σχεδόν ίδια με πέρυσι που ήταν 49.5 ευρώ, παρά τη μείωση της συχνότητας των επισκέψεων. Η μέση μηνιαία δαπάνη των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ εκτιμήθηκε στα 274 ευρώ, έχοντας υποστεί αξιόλογη μείωση από τα σχεδόν 310 ευρώ που ήταν η εκτίμηση της προηγούμενης έρευνας. Το 91,2% (94% πέρυσι) των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι έχουν προαποφασίσει τι είδη θα αγοράσουν πριν πάνε στο σούπερ μάρκετ. Βλέπουμε λοιπόν ότι υπάρχει κατάργηση των παρορμητικών αγορών και αυστηρός προγραμματισμός των αγοραστικών αποφάσεων, προφανώς σε μία προσπάθεια καλύτερης διαχείρισης του περιορισμένου διαθέσιμου εισοδήματος. Στο θέμα της μάρκας του κάθε προϊόντος, προαποφασισμένο εμφανίζεται το 47,8% των ερωτηθέντων (53% πέρυσι). Αυτό σημαίνει ότι ακόμα περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν μάρκα μέσα στο κατάστημα, συγκρίνοντας τις επιλογές που τους δίνει το σούπερ μάρκετ.

ΠΩΣ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΠΡΟΪΟΝΤΑ Οι ερωτηθέντες δήλωσαν τη σημασία που αποδίδουν όταν ψωνίζουν, σε βασικά κριτήρια επιλογής προϊόντων. Εξετάζοντας τη σπουδαιότητα των κριτηρίων επιλογής προϊόντων, σημαντικότερα θεωρούνται η ποιότητα, η τιμή, οι προσφορές και η ελληνική προέλευση.

ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ Όσον αφορά τη σημασία που δίνουν οι καταναλωτές σε συγκεκριμένα κριτήρια επιλογής καταστημάτων σούπερ μάρκετ, η έρευνα έδειξε ότι η ποιότητα και ποικιλία των εμπορευμάτων, οι τιμές, η εύκολη πρόσβαση, οι προσφορές έχουν τη μεγαλύτερη σπουδαιότητα στην επιλογή καταστήματος από τον καταναλωτή.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ MADE IN GREECE Το 82,3% των ερωτηθέντων απάντησε ότι όταν βρίσκει στο σούπερ μάρκετ ελληνικά προϊόντα τα προτιμά από τα εισαγωγής. Διευκρινίζεται ότι η ερώτηση αυτή αφορά την πρόθεση του καταναλωτή και φυσικά δεν ταυτίζεται με την τελική επιλογή του που επηρεάζεται από πολλαπλούς παράγοντες (διαθεσιμότητα στο ράφι, τιμές, προσφορές, κ.τ.λ.). Το 80,1% πιστεύει ότι υπάρχει στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα ελληνικής παραγωγής. Το 86,7% δηλώνει ότι θέλουν να αναγράφεται στη συσκευασία ότι ένα προϊόν είναι ελληνικής παραγωγής. Το 63,8% πιστεύει ότι τα ελληνικά προϊόντα έχουν καλύτερη ασφάλεια και ποιότητα. Το 90,7% πιστεύει ότι προτιμώντας ελληνικά προϊόντα στηρίζει την παραγωγή της χώρας και το 87,2% πιστεύει ότι προτιμώντας ελληνικά προϊόντα βοηθά στη μείωση της ανεργίας. Στα παραπάνω δεδομένα, διακρίνεται στην αγορά να κυριαρχεί το καταναλωτικό κίνημα για τη στροφή στο Made in Greece, που προέκυψε από προβληματισμό για τις αιτίες της κρίσης. Ιδιαίτερη σημασία έχει η ορθολογική αντιμετώπιση του θέματος και η κατανόηση από το σύνολο σχεδόν των πολιτών της σημασίας που έχει η στήριξη των εγχώριων προϊόντων για την παραγωγική ανασυγκρότηση και την αντιμετώπιση της ανεργίας. Πρόκειται για στάσεις και συμπεριφορές αυτοσυντήρησης που αναπτύσσονται στην ελληνική κοινωνία διαμέσου των εμπειριών της κρίσης.

ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ Οι ερωτηθέντες δήλωσαν τι αλλαγές έφερε η κρίση στην αγοραστική συμπεριφορά τους. Οι επιλογές δεν είναι αμοιβαία αποκλειόμενες και οι ερωτηθέντες μπορούσαν να επιλέξουν περισσότερες της μίας απαντήσεις. Το 54,4% αγοράζει φθηνότερα προϊόντα, το 63,4% αγοράζει λιγότερα προϊόντα, το 81,5% συγκρίνει τιμές σε προϊόντα και καταστήματα και το 45,8% περιορίζεται στα απολύτως απαραίτητα.

ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ  Το 60% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι η οικονομική του κατάσταση έγινε χειρότερη εντός του 2016, το 34% δήλωσε ότι παρέμεινε αμετάβλητη και το 6% δήλωσε ότι βελτιώθηκε. Το 54% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η οικονομική του κατάσταση θα επιδεινωθεί εντός του 2017, το 37% πιστεύει ότι θα μείνει αμετάβλητη και το 9% πιστεύει ότι θα βελτιωθεί. Το 38% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι οι αγορές του θα είναι λιγότερες το 2017, το 57% πιστεύει ότι θα είναι αμετάβλητες και το 5% εκτιμά ότι θα είναι περισσότερες. Καθηγητής Γιώργος Μπάλτας, Διευθυντής Ερευνητικού Εργαστηρίου Μάρκετινγκ, ΟΠΑ «Οι πολίτες κατανοούν τη σημασία που έχει η στήριξη των εγχώριων προϊόντων» «Η έρευνα του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του ΟΠΑ αποκαλύπτει τις ριζικές αλλαγές που συνεχίζουν να προκαλούνται από την ατέρμονα οικονομική κρίση στην έκταση και τη σύνθεση της κατανάλωσης ακόμα και των βασικών καταναλωτικών προϊόντων. Οι αλλαγές αυτές έχουν πλέον γενικευθεί στην πλειοψηφία του πληθυσμού, παρασύροντας την άλλοτε κραταιά μεσαία τάξη που “φτωχοποιείται” και σταδιακά αποσυντίθεται. Ταυτόχρονα, τα ασθενέστερα στρώματα οδηγούνται σε φάση έκδηλης οικονομικής εξαθλίωσης, καθώς αδυνατούν να καλύψουν βασικές καταναλωτικές ανάγκες. Είναι ενδεικτικά της κατάστασης τα ανησυχητικά ποσοστά όσων δηλώνουν ότι περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα όταν ψωνίζουν ακόμα και στο σούπερ μάρκετ. Εξίσου αποκαλυπτικά είναι τα ποσοστά όσων δηλώνουν ότι τα οικονομικά τους χειροτέρεψαν κατά τη διάρκεια του 2016 και όσων δηλώνουν ότι θα επιδεινωθούν περαιτέρω εντός του 2017. Η επιταχυνόμενη και διευρυνόμενη φτωχοποίηση προκαλεί συνέπειες που υπερβαίνουν το οικονομικό επίπεδο, με διαλυτικές παρενέργειες για τη χώρα συνολικά. Τα δεδομένα αυτά σε συνδυασμό με τα απελπιστικά υψηλά ποσοστά ανεργίας δημιουργούν εύλογη ανησυχία και καθιστούν επιτακτική ανάγκη την παραγωγική ανασυγκρότηση της Ελλάδας και τη δημιουργία επενδύσεων και θέσεων εργασίας σε παραγωγικού τομείς. Στην κατεύθυνση αυτή τα δεδομένα της έρευνας έχουν μία αισιόδοξη πλευρά. Το καταναλωτικό κίνημα στήριξης των προϊόντων ελληνικής παραγωγής ή ελληνικής προέλευσης είναι πάρα πολύ ισχυρό και συντριπτικά πλειοψηφικό. Το καταναλωτικό κίνημα “Made in Greece” αφορά συμπεριφορές αυτοσυντήρησης που αναπτύσσονται στην ελληνική κοινωνία που προσπαθεί να κρατήσει ζωντανή την παραγωγική βάση της χώρας. Είναι αξιοσημείωτη η ορθολογική αντιμετώπιση του θέματος και η κατανόηση από το σύνολο σχεδόν των πολιτών της σημασίας που έχει η στήριξη των εγχώριων προϊόντων για την παραγωγική ανασυγκρότηση και την αντιμετώπιση της ανεργίας».

ΠΤΩΤΙΚΗ Η ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟΥ ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟΥ ΤΟ 2016  

Nielsen: Market Trends 2016 Πτωτικά κινήθηκε το 2016 η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου, σύμφωνα με σχετική έρευνα της Nielsen. Μετά από μια περίοδο συγχωνεύσεων και εξαγορών, έχει αυξηθεί η συμβολή των 10 μεγαλύτερων retailers στο σύνολο και την πορεία της αγοράς, ενώ παρατηρείται υψηλή συγκέντρωση του τζίρου «στα χέρια» λίγων, μεγάλων παικτών. Η Nielsen εκτιμά ότι το οργανωμένο λιανεμπόριο θα κινηθεί πτωτικά σε αξία κατά 2-3% το 2017. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι το 43% των πωλήσεων FMCGs το 2016 πραγματοποιήθηκε υπό καθεστώς προωθητικών ενεργειών.

 

epixeiro.gr