fbpx
Skip links

4 από τις πιο επιτυχημένες καμπάνιες marketing όλων των εποχών

Ξέρουμε ότι μια επιτυχημένη καμπάνια μάρκετινγκ μπορεί όχι μόνο να αυξήσει άμεσα τις πωλήσεις σου, αλλά ιδίως να εκτοξεύσει το awareness και να σε εγκαταστήσει στη συνείδηση του κόσμου. Με αυτόν τον τρόπο, το brand σου συζητιέται, διαδίδεται και αποκτάς φήμη.

Όσο και να θέλεις όμως να “σπάσεις τα ταμεία”, ίσως να έχεις στερέψει από ιδέες. Για το λόγο αυτό, δεν υπάρχει καλύτερη έμπνευση από μια βουτιά στο -όχι πάντα τόσο μακρινό- παρελθόν˙ στις πιο επιτυχημένες καμπάνιες όλων των εποχών, που έγραψαν ιστορία. Πάμε να δούμεΌσο και να θέλεις όμως να “σπάσεις τα ταμεία”, ίσως να έχεις στερέψει από ιδέες. Για το λόγο αυτό, δεν υπάρχει καλύτερη έμπνευση από μια βουτιά στο -όχι πάντα τόσο μακρινό- παρελθόν˙ στις πιο επιτυχημένες καμπάνιες όλων των εποχών, που έγραψαν ιστορία. Πάμε να δούμε 4 παραδείγματα:

Share a coke – Coca-Cola

Tip: Κάνε την καμπάνια σου προσωπική

Πολλά θα μπορούσαμε να πούμε για την Coca-Cola, ένα brand που βρίσκεται μονίμως στη δεκάδα των πιο αναγνωρίσιμων και που είναι άμεσα συνδεδεμένο με επιτυχημένες διαφημιστικές καμπάνιες. Από το Hilltop ως τις διάσημες πολικές αρκούδες και την καμπάνια “Taste The Feeling” έχουμε σίγουρα πολλά να μάθουμε.

Μια καμπάνια όμως που ξεχωρίζουμε, είναι η “Μοιράσου μια Coca-Cola”, γιατί εισήγαγε ένα πιο προσωπικό στοιχείο στη διαφημιστική στρατηγική.

Την άνοιξη του 2013, το λογότυπο της Coca-Cola στις συσκευασίες έδωσε τη θέση του σε 150 από τα πιο δημοφιλή ονόματα. Συγχρόνως, μέσω εφαρμογής έδινε τη δυνατότητα δημιουργίας εξατομικευμένης συσκευασίας με ονόματα που δεν ήταν στα εξαρχής επιλεγμένα. Η καμπάνια προωθήθηκε σε αναλογικά και digital κανάλια και events. Στόχος ήταν να καλλιεργήσει την κουλτούρα του μοιράσματος, της παρέας και της προσφοράς προς τα αγαπημένα μας πρόσωπα εμπνέοντας αισιοδοξία για το μέλλον.

Και το πέτυχε, αν αναλογιστούμε την αύξηση των αναζητήσεων και των πωλήσεων του προϊόντος. Ο κόσμος που έψαχνε να μάθει περισσότερα για την καμπάνια ήταν πιο πιθανόν να αγοράσει το αναψυκτικό κάποια στιγμή. Ίσως μπορείς και εσύ να πάρεις ιδέες εξατομίκευσης της διαφημιστικής σου καμπάνιας.

Like a girl – Always

Tip: Δημιούργησε μια μάρκετινγκ καμπάνια που αποτελεί έμπνευση για όλους

Το 2014 η Always λάνσαρε μια παγκόσμια διαφημιστική καμπάνια με στόχο να ενδυναμώσει τα νέα κορίτσια σε όλο τον κόσμο και να τα βοηθήσει να διατηρήσουν και να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους ξεπερνώντας τα στερεότυπα.

Σε ένα τρίλεπτο βίντεο ζητήθηκε από άντρες και γυναίκες να τρέξουν, να παλέψουν και να ρίξουν βολή “σαν κορίτσια”. Γρήγορα φάνηκε ότι η έκφραση “σαν κορίτσι” ακούγεται σαν προσβολή, αφού οι συμμετέχοντες αντέδρασαν με αστείες και αδύναμες κινήσεις μιμούμενοι αποτυχία. Όταν το ίδιο ζητήθηκε από νέα κορίτσια, πριν την εφηβεία, που δεν έχουν ακόμα μολυνθεί από τα αρνητικά στερεότυπα, εκείνα έτρεξαν και πάλεψαν με όλη τους τη δύναμη.

Πότε η έκφραση “σαν κορίτσι” έγινε κάτι κακό, κάτι για το οποίο πρέπει οι νέες γυναίκες να ντρέπονται; Θα μπορούσε να είναι μια θετική έκφραση για όλα τα υπέροχα πράγματα που μπορεί να καταφέρει ένα κορίτσι.

Η επιτυχία της καμπάνιας ήταν άμεση και προφανής. Υπό άλλες συνθήκες, κανείς δεν θα έκανε share ένα διαφημιστικό σποτ προϊόντων υγιεινής. Εντούτοις, όλοι θέλουν να μοιραστούν ένα μήνυμα που ενθαρρύνει τις νέες γυναίκες να διεκδικήσουν τη θέση τους στον κόσμο.

Ice bucket challenge – ALS Association

Tip: Γίνε viral και άσε το κοινό να διαδώσει το μήνυμα

Όταν μιλάμε για viral, τότε το “ice bucket challenge” είναι ο ορισμός. Πρόκειται για την πρόκληση ρίψης ενός κουβά με παγωμένο νερό στο κεφάλι κάποιου, είτε από τον ίδιο είτε από κάποιον άλλο, με σκοπό την ευαισθητοποίηση για τη νόσο της πλάγιας μυατροφικής σκλήρυνσης (ALS). Η σκηνή βιντεοσκοπείται και ανεβαίνει στα social media. Συγχρόνως, ο συμμετέχων “ταγκάρει” άλλα άτομα για να δεχτούν την πρόκληση του παγωμένου νερού ή να πραγματοποιήσουν δωρεά στην ALS Association για την προώθηση της έρευνας για τη θεραπεία της νόσου.

Ο ρόλος των social φυσικά υπήρξε καθοριστικός στη διάδοση της πρόκλησης και του μηνύματος. Μάλιστα, ο Mark Zuckerberg ήταν από τους πρώτους που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση ανεβάζοντας βίντεο στο οποίο λούζεται με παγωμένο νερό προκαλώντας τον Bill Gates να ακολουθήσει.

Η καμπάνια έγινε γρήγορα παγκόσμιο φαινόμενο και πέτυχε τον σκοπό της, αυξάνοντας κατακόρυφα τα έσοδα από δωρεές και καλλιεργώντας awareness για μια σχετικά άγνωστη έως τότε νόσο.

Πολλά μπορούμε να μάθουμε από την επιτυχία της καμπάνιας. Ασυνήθιστο περιεχόμενο, που προκαλεί περιέργεια και συγκίνηση, ενθαρρύνει τη διάδοση στον κόσμο, εμπλέκει πρόσωπα δημοσιότητας και έχει ξεκάθαρο call to action. Το “ice bucket challenge” τα έχει όλα.

Where is the beef – Wendy’s

Αναπαραγωγή Βίντεο

Tip: Όταν τελειώνει το μάρκετινγκ, το σλόγκαν μένει στην ιστορία

Πολλά είναι τα διαφημιστικά σλόγκαν που έχουν χαραχτεί στη μνήμη μας. Τη δεκαετία του ‘80 όμως, η ατάκα “Where is the beef?” της αλυσίδας fast food Wendy’s έκανε τη διαφορά. Η βασική ιδέα ήταν να ξεμπροστιάσουν τις μεγάλες ανταγωνιστικές αλυσίδες φαστφούντ δείχνοντας ότι εκείνες χρησιμοποιούν μεγαλύτερο ψωμί, ενώ τα Wendy’s περισσότερο κρέας στα burger τους. Στη διαφήμιση, η ηθοποιός Clara Peller επισκέπτεται το εστιατόριο ενός υποθετικού ανταγωνιστή και όταν της σερβίρουν burger σε μεγάλο ψωμάκι, αναφωνεί την ατάκα που άφησε εποχή: “Where is the beef?”.

Με το πέρασμα των χρόνων, το διαφημιστικό σποτ πήρε διάφορες μορφές, η ατάκα όμως έμεινε. Με τα χρόνια το σλόγκαν εισήλθε στην ποπ κουλτούρα ως συνώνυμο των “πού είναι το ζητούμενο; πού είναι η ουσία;”.

Κορυφαία περίπτωση αποτέλεσαν οι προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ του 1984. Κατά τη διάρκεια του προεκλογικού αγώνα για το χρίσμα των δημοκρατικών, ο υποψήφιος Walter Mondale χρησιμοποίησε το σλόγκαν “Where is the beef” για να συνοψίσει τα επιχειρήματά του κατά των προγραμματικών δηλώσεων του πολιτικού του αντιπάλου Gary Hart, υπονοώντας ότι οι προτάσεις του δεν ήταν ουσιαστικές.

Πηγή: papaki.gr